Baş Boyun Kanserleri Ankara

Baş boyun kanserleri Ankara, baş veya boyun bölgesinde kötü huylu tümör oluşumları ile karakterize olan, son derece tehlikeli hastalıklardır. Baş ve boyun bölgesi, çiğneme, konuşma, yutma, işitme, mimik yapma fonksiyonları için ve merkezi sinir sistemi için son derece önemlidir. Yani bedenin yaşamsal faaliyetleri için hayati görevlere sahip dokular ve organlar barındırırlar. Baş ve boyun bölgesinde meydana gelen tümörler, bölgedeki sağlıklı dokuların beslenmesini zorlaştırabilir, giderek büyüyerek bölgedeki dokuları baskılamaya başlayabilirler. Ayrıca kontrolsüz hücre bölünmesi ve metastaz gibi olaylar sebebiyle gerek bulundukları bölgeye gerekse de akciğer gibi uzak ve önemli organlara zarar verebilirler.

Baş boyun kanserlerini tedavi etmek amacıyla gerçekleştirilen pek çok cerrahi tedavi ve medikal uygulama bulunmaktadır. Özellikle de baş boyun kanserlerinin erken tedavisinde cerrahi operasyonlara sıklıkla başvurulmaktadır. Baş ve boyun bölgesi; vücudun estetik hem de işlevsel bütünlüğü için çok önemli olduğundan günümüzde, bahsetmiş olduğumuz cerrahi operasyonlar mikrocerrahi gibi son derece gelişmiş teknikler ile gerçekleştirilebilir. Yazımızın devamında ‘’Baş boyun kanserleri nasıl tedavi edilir?’’, ‘’Baş ve boyun kanserleri hangi belirtilere yol açar?’’, ‘’Baş ve boyun kanserleri kimlerde görülür?’’ ve ‘’Baş ve boyun kanserleri tehlikeli midir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara baş boyun kanserleri tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Baş Boyun Kanserleri Nedir?

Baş boyun kanserleri, baş ve boyun bölgesindeki dokularda gelişen kötü huylu tümörlerdir. Kanser türleri içerisinde sık olarak gözlenen gruplardan biridir. Bu tümörler, dudaklarda, diş etinde, yanaklarda, ağız tabanında, çene kemiklerinde ve tükrük bezleri gibi bölgelerde meydana gelebilirler. Baş boyun tümörlerinin tedavisinde tıbbın pek çok farklı alanındaki uzmanlar birlikte çalışabilir.

Baş Boyun Kanserleri Ankara Neden Olur?

Baş boyun kanserleri, bölgedeki hücrelerin çekirdeklerinde meydana gelen radikal değişimler sonucu ortaya çıkarlar. Bu değişimler hücrelerin kontrol mekanizmalarını bozabilir. Buna bağlı olarak da hücreler kontrolsüz bir şekilde bölünmeye başlayıp kanserli tümörler meydana getirebilirler. Baş boyun kanserlerinin ortaya çıkmasında şu gibi nedenler etkilidir:

• HPV enfeksiyonları.
    • Sigara ve alkol kullanımı.
    • Genetik yatkınlık.
    • Radyasyon maruziyeti.
    • Kimyasal maruziyeti.
    • Tütsülenmiş gıda tüketimi.
    • Kronik enfeksiyonlar.

Baş boyun kanseri nedenleri bu şekilde sıralanabilir.

Baş Boyun Kanserleri Belirtileri Nelerdir?

Baş boyun kanserleri şu gibi belirtilere yol açabilirler:

• Ağız ve ağız içerisinde uyuşukluk hissi.
    • Konuşma sorunları ve konuşma bozuklukları.
    • Ağız ve boğazda kanama.
    • Ağız ve boğaz gibi bölgelerde iyileşmeyen yaralar.
    • Çiğneme, yutma ve benzeri fonksiyonlarda zorlanma.
    • Nefes almakta zorlanma.
    • Sürekli tekrarlayan veya devam eden burun kanaması, burun tıkanıklığı.
    • Yüzde uyuşukluk, çene bölgesinde ve üst yüz bölgesinde ağrı hissi.
    • Süreklilik arz eden kulak çınlaması, kulak ağrısı ve duymada azalma.
    • Göz çevresinde ağrı hissi, bulanık görme.
    • Boyunda yer alan lenf bezlerinin uzun bir süredir büyümüş olması.

Baş boyun kanserlerinin belirtileri bu şekilde sıralanabilir. Elbette kanser, baş-boyun bölgesindeki kesin konumuna ve etkilediği dokulara göre farklı belirtilere yol açabilir. Belirtilerin, kanserin ilerleyen dönemlerinde çok daha şiddetli olması mümkündür.

Baş Boyun Kanserleri Ankara Tehlikeli Mi?

Baş boyun kanserleri Ankara, diğer tüm kanser hastalıkları gibi oldukça tehlikelidir. Baş boyun kanserleri, gelişim göstererek bölgedeki önemli yumuşak dokuları ve sinirleri baskılayabilirler. Buna bağlı olarak da birey çeşitli işlevleri yerine getirirken zorlanabilir. İlerleyen dönemlerde kanser, metastaz yolu ile farklı bölgelere de ulaşabilir. Bu durum kanserin tedavisini son derece zorlaştırır. Bu yüzden tüm kanser hastalıklarında erken teşhis ve erken tedavi oldukça önemlidir.

Baş Boyun Kanserleri Ankara Tedavi Edilebilir Mi?

Baş boyun kanserleri tedavi edilmesi mümkün olan hastalıklardır. Tedavi süreçlerinde medikal veya cerrahi temelli farklı uygulamalara başvurulabilir. Tedavi sırasında kullanılacak olan yöntem kanserin bulunduğu bölgeye ve ilerleme durumuna göre değişiklik gösterebilir.

Baş Boyun Kanserlerinin Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Tüm kanser hastalıkları gibi baş ve boyun kanserlerinin tedavi süresinde de net bir süre belirtmek mümkün değildir. Bununla birlikte cerrahi ile yapılan tedaviler birkaç saat içerisinde tamamlanabilir. Radyoterapi ve kemoterapi gibi uygulamalar da hastanın durumuna göre birkaç ay sürebilir.

Baş Boyun Kanserlerinin Tedavisi Nasıl Yapılır?

Baş boyun kanserleri, bulundukları konum nedeniyle büyük bir hassasiyet gerektiren tümörlere neden olurlar. Bu yüzden tedavi süreçlerinde farklı uzmanlık alanlarından doktorlar çalışabilir. Özellikle de dudaklarda, ağız içerisinde, diş etlerine, çenede ve yüzdeki tümörlerin tedavisinde plastik cerrahlar direkt olarak bulunurlar. Böylece cerrahi tedavi sırasında bölgedeki sağlıklı dokuların bütünlüğünü ve estetik değerlerini gözeterek tümörleri çıkarabilirler. Hastalığın evresine ve yerleşimine göre tedavi planı değişmektedir. Hastanın boyun bölgesinde bulunan lenf düğümlerinin de çıkarılması gerekebilir. Bazı durumlarda yüzdeki tükrük bezlerinin de çıkarılması gerekmektedir. Tümörlü dokuların çıkarılmasından sonra oluşan doku eksikliklerini onarmak için uygun doku transferlerinin (flep) gerçekleştirilmesi ile rekonstrüksiyon planlanır. Bazı baş boyun kanserlerinin ameliyatlarından sonra da hastaların bölgedeki sorunlar konusunda bir plastik cerrahi uzmanına başvurmaları mümkündür.

Ankara Baş Boyun Kanserleri Tedavisi Fiyatları 2024

Ankara baş boyun kanserleri tedavisi fiyatları, operasyonun detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. Tedavi ve ameliyat ücretleri hakkında detaylı bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.