Yüz Felci Tedavisi Ankara

Yüz felci tedavisi Ankara, yüz felcine bağlı gelişen estetik ve işlevsel sorunları ortadan kaldırmak amacıyla, mikrocerrahi ile gerçekleştirilen özel bir tedavi uygulamasıdır. İnsan yüzü, birbirleri ile koordineli bir şekilde çalışan onlarca farklı dokudan meydana gelir. Bu dokulardan bazıları yüze boyut ve hacim kazandırır, yüzdeki yumuşak dokuları destekler; bazıları yüz ifadelerinin oluşmasına ve duygularımızı sözsüz bir şekilde ifade etmemize yardımcı olurlar. Bahsi geçen dokular, yüz ve çevresinde gelişen enfeksiyonlardan, doku hastalıklarından, tümörlerden ve radikal değişimlerden ciddi bir şekilde etkilenebilirler.

Eğer etkilenen dokular arasında yüz sinirleri yer alıyorsa birey yüzündeki belli başlı kasları kontrol etmekte zorlanabilir. Yüz felci olarak bilinen bu durum yüzün lokalize bir noktasını etkileyebildiği gibi tamamını da etkileyebilir. Yüz felci tedavisi, bu rahatsızlığa bağlı olarak yüzde gelişen estetik sorunları ve dokuların ideal bir şekilde hareket edememesi sebebiyle meydana gelen işlev kaybını gidermek için yapılır. Yazımızın devamında ‘’Yüz felci tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Mikrocerrahi ile yüz felci tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Yüz felci belirtileri nelerdir?’’ ve ‘’Yüz felcinin kesin bir tedavisi var mı?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara yüz felci tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Yüz Felci Nedir?

Yüz felci, yüz kaslarının kısmen veya tamamen hareket ettirilememesi ile karakterize olan bir rahatsızlıktır. Yüz felci, yüz kaslarını kontrol eden sinir dokularının zarar görmesi sonucu meydana gelmektedir. Bu zararın kaynağı, geçirilmiş fiziksel travmalar, ekstrem hava olayları, geçirilmiş operasyonlar, tekrar eden enfeksiyonlar, dolaşım bozuklukları ve sinir sistemi hastalıkları olabilir. Doktorunuz tedavi sürecinin başlarında yüz felcinin nedenlerini araştırmaya yönelik uygulamalar gerçekleştirecektir. Sonrasında ise sizin taleplerinize ve ihtiyaçlarınıza uygun bir yüz felci tedavisi planlaması hazırlayacaktır.

Yüz Felci Neden Olur?

Yüz felci nedenleri arasında şunlar yer almaktadır:

• İlgili dokuların yeterince beslenememesi. Bu durum genellikle dolaşım bozuklukları nedeniyle meydana gelmektedir.
    • Ciddi yüz, baş ve boyun yaralanmaları.
    • Baş-boyun tümörleri.
    • Kronik orta kulak enfeksiyonları.
    • Lyme hastalığı.
    • MS hastalığı.
    • G.B sendromu.
    • Geçirilmiş cerrahi operasyonlar.
    • Doğum sırasında meydana gelen travmalar.
    • Sinir sistemini ilgilendiren ciddi hastalıklar.
    • Çeşitli ilaçların önerilen süreden daha uzun veya önerilen dozdan daha fazla kullanımı.

Yüz felci bu gibi etmenler nedeniyle meydana gelebilir.

Yüz Felci Belirtileri Nelerdir?

Yüz felci belirtileri arasında şunlar yer almaktadır:

• Yüzün tek tarafında hissizlik meydana gelmesi.
    • Yüzün tek tarafındaki kasların hareket ettirilmesinde zorlanmak.
    • Etkilenen tarafında göz kırpma, kaş kaldırma ve alın kırıştırma gibi hareketlerin yapılamaması.
    • Konuşma bozuklukları.
    • Etkilenen tarafta kas seğirmesi.
    • Etkilenen bölgede istemsiz kas hareketleri.
    • Çene eklemi civarında ağrı hissi meydana gelmesi.
    • Baş ağrısı.
    • Salya üretiminde artış meydana gelmesi.

Yüz felci belirtileri bu şekilde sıralanabilir. Yüz felcinin belirtileri, etkilenen yüz bölgesine ve yüz felcinin meydana gelme nedenine göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. Kesin tanı için mutlaka alanında uzman bir hekim ile görüşülmelidir.

Yüz Felci Kimlerde Görülür?

Yüz felci, tüm yaş gruplarında ve cinsiyetlerde görülmesi mümkün olan bir rahatsızlıktır. Yüz felci için risk grupları arasında şunlar bulunur:

• Gebelik. Özellikle de gebeliğin son 3 ayı ve doğum sonrası dönemde yüz felci gelişebilir.
    • Sık sık grip ve soğuk algınlığı gibi üst solunum yolu enfeksiyonları geçirenler.
    • Diyabet hastaları.
    • Kronik orta kulak enfeksiyonu yaşayan bireyler.
    • MS hastaları.
    • Lyme hastalığına sahip bireyler.

Yüz felci bu kişilerde topluma kıyasla daha sık görülebilir.

Yüz Felci Tehlikeli Mi?

Yüz felci, meydana gelme nedenine ve yol açtığı bazı sorunlara göre tehlikeli bir durum olarak kabul edilebilir. Yüz felci özellikle de göz dokularının etkilendiği durumlarda tehlikeli olabilir. Bu yüzden yüz felci olan bireylere, tedavi süreci boyunca göz koruyucu uygulamalar tavsiye edilir.

Yüz Felci Tedavisi Ankara Var Mı?

Yüz felci bazen herhangi bir cerrahi veya medikal tedaviye gerek duyulmadan, kendiliğinden geçer. Ancak yüz felci belirtileri fark edilir edilmez mutlaka bir doktor ile görüşülmelidir. Tedavi konusunda doktorun önerileri dikkate alınmalıdır. Yüz felci belirtileri, eğer doktorun bahsettiği süreden daha uzun süre devam ederse tedavi uygulamalarına başvurulması gerekebilir.

Yüz Felci Tedavisi Ankara Ameliyatla Mı Yapılır?

Yüz felci tedavisi Ankara kapsamında çeşitli medikal veya cerrahi uygulamalar gerçekleştirilebilir. Tedavinin nasıl bir uygulama ile gerçekleştirileceğine hastanın taleplerine ve ihtiyaçlarına göre karar verilir.

Yüz Felci Tedavisi Ankara Ne Kadar Sürer?

Yüz felci tedavisi Ankara, tedavi sırasında kullanılan uygulamanın detaylarına göre değişiklik gösterebilir. Medikal tedaviler, 15 gün ila 12 ay kadar devam edebilir. Cerrahi tedaviler ise tedavi sırasında kullanılan tekniğe göre 2 ila 6 saat kadar sürebilirler.

Yüz Felci Tedavisi Ankara Nasıl Yapılır?

Mikrocerrahi uygulamalar, yüz felci tedavisinde kullanılan en başarılı tedavi seçenekleridir. Bu uygulamalar anestezi altında gerçekleştirilirler. Operasyon sırasında ilgili bölgedeki kas ve sinir dokusunu onarmak amacıyla çeşitli düzenlemeler yapılabilir. Vücudun farklı bölgelerindeki kas dokuları doku transferi yoluyla yüz felcini tedavi etmek amacıyla kullanılabilir. Aynı şekilde ‘’Babysitting tekniği’’ gibi teknikler ile sinir dokuları arasındaki bağlar yeniden kurularak etkilenen kaslara işlev kazandırılabilir.

Ankara Yüz Felci Tedavisi Fiyatları 2024

Ankara yüz felci tedavisi fiyatları, tedavinin detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. Tedavi ve ameliyat ücretleri hakkında detaylı bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.