Jinekomasti Ankara

Jinekomasti Ankara, hormon dengesizliği sebebiyle ortaya çıkan ve erkeklerde meme dokularının anormal bir şekilde büyümesi ile karakterize olan bir hastalıktır. Bilindiği üzere erkekler, kadınlara kıyasla çok daha fazla miktarda testosteron hormonu salgılarlar. Bununla birlikte vücutlarında bir miktar östrojen hormonu da salgılanır. Bu iki hormon arasında hassas bir denge vardır ve neredeyse her zaman testosteron hormonu, östrojen hormonuna kıyasla daha fazla salgılanmaktadır. Bazı bireylerde bahsi geçen hassas denge bozulur, östrojen hormonu, testosteron kadar olmasa bile ideal kabul edilen seviyeden daha fazla salgılanır.

Bu da erkeklerde meme gibi dokuların anormal bir şekilde büyümesine yol açar. Jinekomasti olarak bilinen bu durum erkeklerin, feminen bir göğüs bölgesi görünümü edinmesine ve buna bağlı olarak özgüven sorunları gibi ikincil problemler deneyimlemesine yol açabilir. Yazımızın devamında ‘’Jinekomasti kendiliğinden geçer mi?’’, ‘’Jinekomasti tedavi edilmezse ne olur?’’, ‘’Jinekomasti tedavisi nasıl yapılır?’’ ve ‘’Jinekomasti ameliyatı nasıl yapılır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul jinekomasti tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Jinekomasti Nedir?

Jinekomasti, erkeklerde normal kabul edilenden daha fazla östrojen salgılanmasıyla karakterize olan ve erkek memelerinin anormal bir şekilde büyümesine neden olan rahatsızlıktır. Bu rahatsızlığa sahip olan bireylerin memeleri, ideal kabul edilenden daha büyüktür. Bireyler bu yüzden özgüven sorunları yaşayabilir, akran zorbalığı gibi olumsuz durumlarla karşı karşıya kalabilirler.

Jinekomasti Ankara Neden Olur?

Jinekomastinin en büyük nedeni, östrojen ile testosteron hormonları arasındaki dengenin bozulmasıdır. Östrojen hormonundaki artış veya testosterondaki azalma nedeniyle bu denge bozulabilir. Dolayısıyla da bireyde, feminen olarak kabul edilen vücut değişimleri görülmeye başlanabilir. Bu değişimlerden en belirgin olanı meme dokularının büyümesidir.

Jinekomasti Belirtileri Nelerdir?

Jinekomasti belirtileri arasında şunlar yer alır:

• Meme dokularının büyümesi.
    • Meme uçlarının hassaslaşması.
    • Meme uçlarından akıntı gelmesi.
    • Göğüs bölgesinde şişlik.
    • Memelerde ağrı.

Jinekomasti belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

Jinekomasti Ankara Kendiliğinden Geçer Mi?

Jinekomasti, bazı bireylerde herhangi bir tedaviye gerek kalmadan kendiliğinden geçebilmektedir. Rahatsızlığın kendiliğinden geçmediği veya uzun süre devam ettiği kişilerde medikal veya cerrahi tedavi gerekli olabilmektedir.

Jinekomasti Ankara Kimlerde Olur?

Jinekomasti hastalığı her yaştan erkekte ortaya çıkabilir. Ancak genellikle ergenlik döneminde olan erkeklerde görülür. Bunun en önemli sebebi, ergenlik döneminde olan erkeklerde hormon dengesinin tam olarak kurulmamış olmasıdır. Buna bağlı olarak zaman zaman hormon dengesizlikleri görülebilir. Bu da jinekomasti rahatsızlığının gelişmesi ile sonuçlanabilir. Jinekomasti hastalığı, özellikle de ergenlik döneminde olan bireyler için bazı riskler taşımaktadır. Bu riskler psikoloji temellidir, bireyin arkadaş zorbalığına maruz kalması ve uzun vadede ciddi özgüven sorunları yaşaması söz konusu olabilir.

Jinekomasti Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Jinekomasti tedavisi, tedavinin hangi uygulama ile yapıldığına göre değişiklik gösterebilir. Bazı durumlarda bireyin meme dokuları, çok fazla gelişmiş değildir. Bu yüzden ilaç tedavisi ile müdahale etmek ve memelerin daha fazla gelişmesini önlemek yeterli olabilmektedir. Bu tedavi, doktorun önerdiği süre boyunca devam etmektedir. Ancak bazı durumlarda ise memeler çoktan yeterince gelişmiştir ve cerrahi tedavi ile alınmaları gereklidir. Bu amaçla gerçekleşen operasyonun adı jinekomasti ameliyatıdır ve genelde 1 saat kadar sürmektedir.

Jinekomasti Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Jinekomasti ameliyatı, ameliyatın kapsamına lokal veya genel anestezi altında yapılabilir. Anestezi uygulaması sayesinde hastalar, operasyon sırasında ağrı ve rahatsızlık hissi duymazlar. Jinekomasti ameliyatı sırasında hastanın meme bölgelerine özel cerrahi kesiler uygulanır ve ideal kabul edilenden daha fazla gelişmiş olan meme dokuları dikkatle alınır. Meme dokusundaki fazlalıklar cerrahi kesilerle, yağ dokusundaki fazlalıklar da liposuction yöntemi ile çıkarılabilir. Daha sonra ise açılan kesiler, özel estetik dikiş işlemleri ile kapatılır. Böylece jinekomasti ameliyatı tamamlanmış olur.

Jinekomasti Ameliyatı Sonrası İyileşme Süreci Nasıldır?

Jinekomasti ameliyatı yaptıran hastalar genelde aynı gün taburcu edilir ve evlerine dönerler. Bazen ise bir gece hastanede kalmaları gerekir. Evlerine dönen hastalar yaklaşık 7 gün içerisinde büyük oranda iyileşirler. Ancak dokuların tamamen iyileşmesi birkaç ayı bulabilir. Bu süreçte göğüs bölgesini zorlayacak hareketler yapılmamalı, doktorun tavsiyelerine özenle uyulmalıdır.

Jinekomasti Ameliyatı Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Jinekomasti ameliyatı sonrası dikkat edilmesi gerekenler şunlardır:

• Operasyon sonrasında doktorun önerdiği korse tavsiye edilen süre boyunca kullanılmalı.
    • Operasyondan sonra kol ve göğüs bölgesi fazla zorlanmamalı.
    • Reçete edilen antibiyotik ve ağrı kesici ilaçlar düzenli olarak kullanılmalı.
    • Ameliyat bölgesinin bakımına özen gösterilmeli.

Jinekomasti Ankara ameliyatı sonrası dikkat edilmesi gerekenler bu şekilde sıralanabilir.

Ankara Jinekomasti Ameliyatı Fiyatları 2024

Ankara jinekomasti ameliyatı fiyatları, operasyonun detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. Tedavi ve ameliyat ücretleri hakkında detaylı bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.