PRP Tedavisi Ankara

PRP tedavisi Ankara, bireyin kendi kanından santrifüj yolu ile elde edilen iyileştirici hücrelerin, cildi yenilemek ve gençleştirmek amacıyla kullanılmasıdır. Deri, insan vücudunun en büyük organıdır. Altında yer alan yağ dokularını, kasları, bağ dokularını, kemikleri, sinirleri ve damar gibi önemli yapıları dış etmenlere karşı korur. Bu gibi önemli bir işlevin yanı sıra bireyin görünümü için de son derece büyük bir öneme sahiptir. Çünkü ciltte meydana gelen sorunlar, ilgili bölgenin estetik bütünlüğünü direkt olarak etkileyebilmektedir.

Bahsi geçen sorunlar sağlıklı bir bireyde, vücudun kendi yenilenme ve iyileşme mekanizmaları ile belli bir seviyeye kadar giderilebilirler. Bu mekanizmalardan en önemlisi kanda bulunan platelet adlı hücreler sayesinde işler. Platelet hücreleri, doku hasarlarının bulunduğu bölgeye dolaşım yolu ile ulaşır ve bu bölgedeki hasarın giderilmesine yardımcı olurlar. Ancak dolaşım bozukluğu olan bireylerde veya kan dolaşımının doğal nedenlerden sınırlı olduğu bölgelerde bu mekanizma ideal bir şekilde çalışmayabilir. PRP tedavisi sayesinde bahsetmiş olduğumuz iyileştirici hücreler direkt olarak hedeflenen bir bölgeye, yoğun miktarlarda aktarılabilirler. Yazımızın devamında ‘’PRP tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’PRP tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’PRP tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?’’ ve ‘’PRP tedavisinin avantajları ve faydaları nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara PRP tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

PRP Ne Demek?

PRP, ‘’Platelet Rich Plasma’’ kelimelerinin kısaltmasıdır. Platelet rich plasma ise ‘’Platelet açısından zengin plazma.’’ anlamına gelir. Plazma kan sıvısıdır, platelet ise iyileştirici özelliği olan trombosit hücresidir. PRP tedavisi hastanın kendi kanından elde edilen platelet hücreleri sayesinde yapılmaktadır.

PRP Tedavisi Nedir?

PRP tedavisi, hastadan alınan bir tüp kan ile gerçekleştirilen, herhangi bir kimyasal veya ilaç uygulaması barındırmayan, doğal bir cilt gençleştirme uygulamasıdır. PRP tedavisi, gençlik aşısı gibi ameliyatsız bir şekilde yapılmaktadır. İyileşme süreci yoktur, yani uygulama sonrası günlük yaşama dönüş mümkündür. PRP tedavisi, vücudun pek çok bölgesine yapılabilir. Günümüzde özellikle de cilt yenileme ve kıkırdak hasarlarının giderilmesi amacıyla yaygın bir şekilde tercih edilmektedir.

PRP Tedavisi Ankara Neden Yapılır?

PRP tedavisi şu gibi amaçlarla yapılabilir:

• Cildin yenilenmesine yardımcı olmak.
    • Cilt yüzeyindeki deformitelerin giderilmesini sağlamak.
    • Cildin renk tonunu düzenlemek.
    • Cildin doğal nemlenme mekanizmalarını aktifleştirmek.
    • Cilt yüzeyindeki sarkmaların ve kırışıklıkların giderilmesine yardımcı olmak.
    • Cilt lekelerinin, yara izlerinin ve akne izlerinin giderilmesine yardımcı olmak.
    • Saç dökülmesi tedavisi
    • Doku iyileşmesini hızlandırmak

PRP tedavisi Ankara bu gibi amaçlar doğrultusunda gerçekleştirilebilir.

PRP Tedavisi Ankara Kimlere Önerilir?

PRP tedavisi 18 yaşını doldurmuş olan bireylere yapılabilir. Özellikle de genç yaşlardan itibaren düzenli olarak yapılması tavsiye edilir. Böylece ciltte meydana gelebilecek olası deformiteler önerilebilir. Yaşlanmanın etkileri geciktirilebilir ve cildin desteklenmesi sağlanabilir. Bazı cilt hastalıkları ve düzenli kullanılan ilaçlar PRP tedavisi için engel teşkil edebilir. Doktorunuz konu hakkında detaylı olarak bilgilendirme yapacaktır.

PRP Tedavisinin Faydaları Nelerdir?

PRP tedavisinin faydaları arasında şunlar yer almaktadır:

• Cildin yenilenmesine ve gençleşmesine yardımcı olur
    • Cildin nem dengesinin kurulmasına yardımcı olur.
    • İdeal bir cilt tonu oluşmasına yardımcı olur.
    • Yaşlanmanın etkilerini geciktirir, cildin genç kalmasını sağlar.
    • Cilt deformitelerinin giderilmesinde son derece etkilidir.

PRP tedavisinin faydaları bu şekilde sıralanabilmektedir.

PRP Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

PRP tedavisinin avantajları arasında şunlar yer almaktadır:

• Ağrısız bir şekilde yapılır.
    • Hızlı bir uygulamadır.
    • Ameliyatsız bir şekilde, ağır bir anestezi uygulamasına gerek kalmadan yapılır. Dolayısıyla da komplikasyonları daha azdır.
    • Uygulamadan sonra günlük yaşama dönülebilir, iş hayatı aksamaz.
    • Doğal bir uygulamadır, ilaç içermeden, hastanın kendi kanından alınan platelet hücreleri ile yapılır.

PRP tedavisinin avantajları bu şekilde sıralanabilir.

PRP Tedavisi Ankara Ne Kadar Sürer?

PRP tedavisi Ankara genellikle 30 dakika kadar sürer. Bu sürenin önemli bir kısmında uygulamanın hazırlık aşaması tamamlanır. Birkaç dakika içerisinde ise elde edilen PRP sıvısı ilgili bölgelere enjekte edilir ve tedavi tamamlanmış olur.

PRP Tedavisi Ankara Nasıl Yapılır?

PRP tedavisinin ilk aşamasında, az önce de bahsetmiş olduğumuz gibi uygulamanın hazırlığı yapılır. Öncelikle hastadan, ağrısız bir şekilde kan alınır. Alınan kan, özel bir tüpün içindeyken santrifüj cihazı ile yüksek hızlarda döndürülür. Böylece platelet açısından zengin kan sıvısı tüpün üst kısmında birikir. Bu sıvı tüpten alınır ve hazırlık aşaması tamamlanmış olur.

Uygulama aşaması çok daha hızlı ve kolaydır. Bu aşamada cildin ilgili bölgesine ağrı kesici krem sürülür. Daha sonra ise enjeksiyon uygulaması yapılır ve PRP tedavisi tamamlanmış olur.

PRP Tedavisi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

PRP tedavisi sonrasında hastanın bir gün kadar bölgeye su temas ettirmemesi gerekir. Aynı şekilde bölgeyi güneşten korumalı ve bölgeyi elleriyle sıkıştırmamalıdır. Bunlara dikkat ettiği sürece günlük yaşamına kaldığı yerden devam edebilir.

Ankara PRP Tedavisi Fiyatları 2024

Ankara PRP tedavisi fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.