Botoks Ankara

Botoks Ankara, cilt kırışıklıklarını ortadan kaldırmak ve ilerde ortaya çıkabilecek kırışıklıkları önlemek amacıyla yapılan, özel bir estetik uygulamasıdır. Cilt yüzeyinin hemen altında, mimiklerin ve yüz ifadelerinin oluşmasını sağlayan kas dokuları yer alır. Kas dokularının yoğun bir şekilde aktif olması, cilt yüzeyinin erkenden kırışması ve çizgili bir görünüm edinmesiyle sonuçlanır. Bu da bireyin, diğer insanlar tarafından olduğundan daha yaşlıymış gibi algılanmasına yol açar.

Botoks uygulaması, başta yüz bölgesindekiler olmak üzere vücudun pek çok bölgesindeki kırışıklıkları gidermek için yaygın bir şekilde tercih edilmektedir. Bu uygulamaya kırışıklıklarla mücadeleye ek olarak aşırı terleme gibi sorunları ortadan kaldırmak, baş ağrılarının sıklığını ve şiddetini azaltmak için de başvurulabilmektedir. Yazımızın devamında ‘’Botoks sonrası dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?’’, ‘’Botoks uygulaması hangi bölgelere yapılabilir?’’, ‘’Botoks uygulaması ne kadar sürer?’’ ve ‘’Botoks uygulaması sonrası iyileşme süreci nasıldır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara botoks uygulaması hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın detaylarını inceleyebilirsiniz.

Botoks Nedir?

Botoks, kırışıklıkların ve çizgilerin ortadan kaldırılması; bireyin genç ve canlı bir cilt görünümüne sahip olabilmesi amacıyla yapılan uygulamadır. Bu uygulama sırasında botulinum toksin isimli özel bir madde kullanılmaktadır. Bahsi geçen madde, uygulandığı bölgedeki kas aktivitesini belli oranlarda azaltmaktadır. Böylece bölgedeki kırışıklıklar azalmakta ve sonradan ortaya çıkabilecek kırışıklıklar ise önlenmektedir. Botoks işlemi hem Türkiye’de hem de dünyanın geri kalanında en çok tercih edilen ameliyatsız estetik uygulamalarından biri olarak bilinmektedir.

Botoks Neden Yapılır?

Botoks şu gibi amaçlar doğrultusunda yapılabilir:

• Var olan cilt kırışıklıklarını ve çizgileri azaltmak.
    • Yeni kırışıklıkların oluşmasını önlemek.
    • Daha genç ve çekici bir görünüm meydana getirmek.
    • Terleme tedavisi kapsamında aşırı terleme sorununu ortadan kaldırmak.
    • Botoksla baş ağrısı tedavisi kapsamında baş ağrılarının sıklığını ve şiddetini azaltmak.

Botoks uygulaması bu gibi amaçlar doğrultusunda yapılabilir. Botoks sayesinde yüz germe ameliyatı gibi operasyonlara gerek kalmadan yüzdeki çizgilerden ve kırışıklıklardan kurtulmak mümkün olur.

Botoks Ankara Hangi Bölgelere Yapılır?

Botoks şu gibi bölgelere yapılabilir:

• Boyun ve dekolte.
    • Alın bölgesi.
    • Kaş ortası ve kaş çevresi.
    • Üst dudak bölgesi.
    • Dudak köşeleri veya dudak kenarları.
    • Diş sıkma tedavisi kapsamında çene bölgesi.
    • Burun çevresi.
    • Yanaklar.

Botoks uygulaması bahsi geçen vücut bölgelerine yapılabilmektedir.

Botoks Kimlere Yapılabilir?

Botoks işlemi, çoğu zaman estetik amaçlar doğrultusunda gerçekleştirilir. Bu yüzden reşit olmayan bireylere botoks yapılması önerilmez. 18 yaşını dolduran bireyler ise sağlık açısından bir engel taşımadıkları sürece istedikleri zaman botoks yaptırabilirler.

Botoks Ankara Ağrılı Mı?

Botoks enjeksiyonları ağrısız bir şekilde yapılır. Çoğu hasta botoks sırasında herhangi bir ağrı hissetmezler. Eğer hastanın ağrı eşiği düşükse uygulama öncesinde, uygulamanın yapılacağı bölgeye anestezi etkili krem uygulaması yapılır. Böylece iğne korkusu olan veya ağrıya karşı hassas olan bireyler bile rahatsızlık hissi duymazlar.

Botoks Kalıcı Mı?

Botoks işlemi sayesinde bireyin elde ettiği kazanımlar ömür boyu kalıcılık göstermez. Bahsi geçen kazanımlar, bireyin cilt tipi gibi faktörlere göre yaklaşık 6-9 ay içerisinde kaybedilir. Ancak isteyen bireyler botoksun etkisi geçmeden önce işlemi tekrarlatabilirler, böylece uzun süreler boyunca botoks etkilerini koruyabilirler.

Botoks Ne Kadar Sürer?

Botoks uygulaması, uygulamanın hangi bölgeye yapıldığına göre yaklaşık 10 ila 15 dakika kadar sürebilir. Doktorunuz botoks işleminin detaylarını kararlaştırdıktan sonra sizi, tedavinin detayları hakkında bilgilendirecektir.

Botoks Nasıl Yapılır?

Botoks işlemi sırasında ilk olarak botoksun hangi bölgeye yapılacağı belirlenir. Daha sonra ise bu bölgeye ağrı kesici krem uygulaması yapılır. Kremin etkileri başladıktan sonra ise botoks enjeksiyonu işlemlerine geçilir. Botoks enjektörü özel bir yapıya sahiptir. Doktor bu enjektör yardımı ile botulinum toksin sıvısını hedef kaslara enjekte eder. Böylece işlem başarıyla tamamlanmış olur.

Botoks Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Botoks uygulamasından hemen sonra taburcu olmak ve günlük yaşama devam etmek mümkündür. Botoks sonrasında, uygulama bölgesinde kızarma ve hafif bir şişlik hissedilebilir. Bunlar birkaç gün içinde geçecektir. Botoks yaptıran bireylere, botoks bölgesine masaj yapmamaları tavsiye edilmektedir.

Botoks Ankara Ne Zaman Oturur?

Botoksun etkileri genellikle uygulamadan sonraki 10 ila 15 gün içerisinde fark edilir boyutlara ulaşır. Bununla birlikte bahsi geçen süre, bireyin cilt yapısına ve benzer etmenlere göre değişiklik gösterebilir.

Botoks Ne Zaman Geçer?

Botoks, daha önce de bahsetmiş olduğumuz gibi etkileri geçici olan bir uygulamadır. Botoksun etkileri, cilt yapısına, beslenme alışkanlıklarına ve benzer etmenlere göre 6-9 ay içerisinde kaybolacaktır.

Botoks Ankara Sonrası Yüze Krem Sürülür Mü?

Botoks uygulaması sonrasında en az ilk 24 saat boyunca yüze herhangi bir krem sürülmemelidir. Doktorun direkt olarak önerisi olmadığı takdirde krem kullanımı tavsiye edilmemektedir. Botoks sonrası oluşan kızarıklıklar birkaç gün içerisinde herhangi bir krem kullanımına gerek kalmadan geçecektir.

Botoks Sonrası Ne Zaman Makyaj Yapılır?

Botoks sonrasında birkaç gün ilgili bölgeye makyaj yapılmaması veya benzeri bir kozmetik ürün sürülmemesi tavsiye edilir. Bu süre doktorun önerisi doğrultusunda değişiklik gösterebilir.

Ankara Botoks Fiyatları 2024

Ankara botoks fiyatları ve botoks ücreti gibi konular hakkında detaylı bilgi almak için iletişime geçebilirsiniz.