Lenfödem Tedavisi Ankara

Lenfödem tedavisi Ankara, lenfödemi mikrocerrahi yolu ile kalıcı olarak tedavi etmek ve/veya lenfödeme bağlı gelişen estetik ve işlevsel temelli sorunları ortadan kaldırmak amacıyla gerçekleştirilen tedavidir. Lenfatik sistem, bağışıklık sistemi ve dolaşım sistemi için son derece önemli olan bir sistemdir. Lenfatik sisteme dahil olan yüzlerce lenf damarı ve onlarca lenf düğümü bulunur. Bu damarlarda akyuvarlara da ev sahipliği yapan, yapı itibari ile kan plazmasını andıran renksiz bir sıvı dolaşır. Lenf sıvısı olarak bilinen bu sıvı, çeşitli etmenler sebebiyle lenf damalarının dışına sızmaya başlayabilir. Lenfödem hastalığı olarak da bilinen bu durum genellikle lenf damarlarının veya lenf bezlerinin çeşitli sebeplerden çatlaması, zarar görmesi veya tıkanması nedeniyle meydana gelmektedir.

Halk arasında fil hastalığı gibi isimlerle de bilinen lenfödem, kol ve bacak gibi bölgelerde lenf sıvısı birikmesine neden olur. Buna bağlı olarak lenfödemden etkilenen bölgelerde şişlik görülebilir. İlerleyen dönemlerde bu şişliğin miktarında ciddi derecede artış görülebilir. Lenfödem tedavisi hem bu şişlikleri ortadan kaldırmak hem de lenfödeme bağlı gelişen şikayetleri gidermek amacıyla yapılmaktadır. Yazımızın devamında ‘’Lenfödem tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Mikrocerrahi ile lenfödem tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Mikrocerrahi ile lenfödem tedavisi ne kadar sürer?’’ ve ‘’Lenfödem belirtileri nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara lenfödem tedavisi ve mikrocerrahi ile lenfödem tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Lenfödem Nedir?

Lenfödem, lenf dolaşımını ilgilendiren tıkanıklıklar, lenf damarlarında veya bezlerinde meydana gelen hasarlar sonucu gelişen bir hastalıktır. Lenfödeme bağlı olarak ilgili bölgedeki lenf dolaşımı ideal bir şekilde yapılamaz. Lenf sıvısı, lenfatik sistem dışına doğru sızıntı yapar. Sızıntının meydana geldiği bölgede ise zamanla ödem meydana gelmesine yol açarlar. Fil hastalığı olarak da bilinen lenfödem, kronik ve ilerleyici bir karakteristiğe sahiptir. İlerleyen evrelerde, lenfödemin etkilendiği bölgelerde hem estetik hem de işlevsel temelli ciddi sorunlar görülebilir.

Lenfödem Neden Olur?

Lenfödem, lenf damarlarında meydana gelen bir hasar sonucu, lenf sıvısının sızıntı yapması nedeniyle ortaya çıkar. Lenf bezlerinden ve damarlarından sızıntı yapan lenf sıvısı bölgeden tahliye edilemez ve lenfödem hastalığı meydana gelir. Lenfödem hastalığına yol açabilecek etmenler arasında şunlar bulunmaktadır:

• Lenf damarlarının zarar görmesine sebep olabilecek cerrahi müdahaleler.
    • Lenf damarlarına ve lenf bezlerine zarar veren fiziksel travmalar.
    • Tümör oluşumları.
    • Radyoterapi uygulamaları.
    • Genetik etmenler.

Lenfödem nedenleri bu şekilde sıralanabilir.

Lenfödem Belirtileri Nelerdir?

Lenfödem belirtileri arasında şunlar yer almaktadır:

• Vücudun etkilenen bölgelerinde ödem ve şişlik meydana gelmesi.
    • İlgili bölgede ağrı hissi.
    • Cilt dokusunda kalınlaşma.
    • Koltuk altı ve kasık gibi bölgelerde şişlik, ağrı hissi.
    • Şişkinliğin meydana geldiği bölge bir ekleme yakın ise bu eklemin hareket açıklığında azalma.
    • Ödemin meydana geldiği bölgelerde sertleşme.

Lenfödem belirtileri bu şekilde sıralanabilir. Lenfödem belirtileri ve belirtilerin şiddeti, rahatsızlığın ilerleme durumuna ve meydana gelme bölgesine göre değişiklik gösterebilir.

Lenfödem Kimlerde Görülür?

Lenfödem her yaş grubundan ve cinsiyetten bireyde görülebilir. Lenfödem hastalığı bebeklik çağında Milroy hastalığına bağlı olarak gelişebilir. Meige hastalığına bağlı olarak ise erken yetişkinlik ve yetişkinlik döneminde ortaya çıkabilir. Lenfödem ikincil bir sorun olarak kanser tedavisi veya radyasyon tedavisi gören bireylerde ortaya çıkabilmektedir. Özellikle de radyoterapi meme kanserini tedavi etmek amacıyla yapılıyorsa lenfödem gelişme riski fazladır.

Lenfödem Tehlikeli Mi?

Lenfödemin özellikle de ilk dönemlerde bireyin yaşamını tehdit edebilecek bir medikal tabloya yol açması beklenmez. Bununla birlikte ilerleyen dönemlerde iyileşmeyen yaralara ve cilt enfeksiyonlarına bağlı olarak sepsis (septik şok, kan zehirlenmesi) gelişebilir. Sepsis oldukça tehlikeli bir rahatsızlıktır ve bireyin yaşamını tehdit edebilmektedir. Bu yüzden lenfödem tedavisi Ankara ihmal edilmemesi gereken bir hastalıktır.

Lenfödem Tedavisi Ankara Var Mı?

Lenfödemin hem cerrahi hem de medikal olarak tedavi edilmesi mümkündür. Medikal tedaviler genellikle hastanın şikayetlerini azaltmak ve kontrol altına almak amacıyla yapılırlar. Cerrahi tedaviler ise lenf sıvısını tahliye etmek ve yeni sıvı birikimini önlemek amacıyla gerçekleştirilirler.

Lenfödem Tedavisi Ankara Ne Kadar Sürer?

Lenfödemin cerrahi tedavisi genellikle 3 ila 6 saat kadar sürmektedir. Bununla birlikte tedavi süresi, operasyonun detaylarına göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilmektedir.

Lenfödem Tedavisi Ankara Nasıl Yapılır?

Lenfödemin cerrahi tedavisi genel anestezi altında, ağrısız bir şekilde gerçekleştirilir. Operasyon sırasında ilk olarak ilgili bölge özel bir antiseptik solüsyon ile temizlenir. Daha sonra ise operasyon bölgesine oldukça küçük cerrahi kesiler açılır. Bu kesiler yolu ile lenf dolaşımını sağlayan damarlar tespit edilir. Bu damarlar bypass gibi teknikler ile, mikrocerrahi yöntemler kullanılarak onarılırlar. Sonrasında açılan kesiler kapatılır ve operasyon sonlandırılır. İlerlemiş hastalıkta mikrocerrahi yöntemle hastalıklı bölgeye sağlıklı lenf düğümlerinin transferi de yapılabilir.

Ankara Lenfödem Tedavisi Fiyatları 2024

Ankara lenfödem tedavisi fiyatları, tedavinin detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.